torsdag 1 december 2016

Selmas Saga

WOW säger jag bara!!!
Nu har jag sett årets julkalender Selmas Saga. Och jag blev glatt överraskad, känns som att det kommer att bli en julig julkalender  som innehåller allt en julkalender ska innehålla: spänning och magi. Den kommer både jag och barnen följa, ja barnen som nu är tonåringar.
Tänk att man blir då aldrig för gammal för att titta på Julkalendern, lika förväntansfull varje år inför första avsnittet...

Blev så besviken på förra årets Julkalender Tusen År Till Julafton, såg bara ett avsnitt - det räckte för min del det. Det fanns ingen spänning och ingen magi, den var bara tråkig...

Handling, hämtat från Wikipedia
2016 års julkalender i SVT utspelar sig runt sent 1800-tal - tidigt 1900-tal, i en tid då ångfartyg korsar världshaven och luftballonger skickas mot Arktis samt de sista regnskogarna kartläggs.
8 åriga Selma Traskvists (Ester Vuori) fattiga familj blir vräkt från sitt hem. Selma stöter på forskaren Efraim Von Trippelhatt (Johan Ulveson), som arbetar med att bygga luftskepp för att bevisa jultomtens existens.
Årets julkalender bjuder på spänning och magi

I Expressen står det:
Per Simonsson och Stefan Roos har skrivit manus och är även regissörer för Selmas Saga. Tidigare har duon bland annat gjort julkalendern Tjuvarnas Jul. Nu säger de:
Vi har velat göra en magisk resa för både stora och små. Det känns fantastiskt att få äran att ännu en gång skriva och regissera en julkalendern, det är ett riktigt hedersuppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar